اخبار

سخنرانی دکتر محمد هادی عسگری رئیس انجمن مدیریت کسب و کار ایران به مناسبت فرارسیدن روز معلم با میزبانی  معلم بازاریابی دکتر پرویز درگی و مجموعه TMBA درآموزشگاه بازارسازان و با حضور اساتید برجسته و صاحبان بنگاه‌های اقتصادی کشور انجام شد

به گزارش روابط عمومی انجمن مدیریت کسب و کار ایران، دکتر عسگری ابتدا ضمن تقدیر و تشکر از برگزارکنندگان مراسم روز معلم ، مهمترین اهداف نام گذاری روز معلم از سوی یونسکو، نهاد فرهنگی سازمان ملل‌ متحد را توجه بیشتر به معاش معلمان با توجه به بسته متناسب کیفیت زندگی کاری بر اساس شرایط اقتصادی ( نرخ تورم) هر کشور و همچنین کیفیت تدریس بر اساس استانداردهای پذیرفته شده جهانی بر شمرد.

رئیس انجمن مدیریت کسب و کار ایران در ادامه افزودند، جوامع پیشرفته جهان به اهمیت آموزش و پرورش بعنوان یکی از مهمترین و شاید تنهاترین عامل اولیه توسعه اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و تکنولوژیکی پی برده و سرمایه گذاری های عظیم و درازمدتی را روی آن انجام داده اند و در بودجه ریزی سالانه بالاترین ارقام بودجه را به‌ آموزش و پرورش اختصاص می دهند. در حالیکه در ایران متأسفانه با توجه به نرخ تورم، هر سال این رقم کوچک و کوچکتر می شود کما اینکه در سال‌جاری تنها ۲۲ درصد بودجه آموزش و پرورش افزایش پیدا کرده که این رقم با توجه به نرخ تورم کشور بسیار ناچیز و تأسف بار می باشد.

ایشان در ادامه بیان داشتند : همانطوریکه می دانیم معلمی صرفاً شغل و حرفه نیست، بلکه معلمی عشق، هنر و ایثار می باشد و نخست ویژگی ذات مقدس پروردگار است. همانطوریکه که خداوند در آیات سوره علق ، خود را معلم می خواند و جالب اینکه معلم بودن خود را بعد از پیچیده ترین و بهترین شاهکار خلقت، يعنی انسان آورده است و همین آيات به انسان می فهماند که عالی ترین نوع کرامت پروردگار نسبت به انسان، با والاترین مقام و جایگاه او ، یعنی علم و دانش هم طراز است.

دکتر عسگری در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان بیتی از شعر ابوالقاسم فردوسی شاعر برجسته ایرانی تحت عنوان:
توانا بود هر که دانا بود
زدانش دل پیر  برنا بود

گفتند: این دانایی که لازمه توانایی افراد جامعه است توسط معلمان محقق می شود . و دانایی محوری، رمز و راز توانمندی کشورها در هر حوزه ای است.
امروز دیگر صرفاً داشتن منابع و ذخایر عظیم زیر زمینی به تنهایی لازمه توسعه یافتگی کشورها محسوب نمی‌شود، بلکه داشتن انسان های دانا و بکارگیری آنها در مشاغلی که شرایط احراز آن را دارند به همراه اعمال مدیریت صحیح جزو الزامات توسعه یافتگی کشورها محسوب می شود. و تعلیم و تربیت اين انسان های دانا، کار معلمان می باشد چرا که‌، کار معلم معماری ذهن و قلب انسان است .

رئیس انجمن مدیریت کسب و کار ایران در ادامه افزودند : اگر به تاریخ سرزمین مان نگاه دقیقی بیندازیم، آن زمان که پارسیان برای اولین‌بار تشکیل حکومت و دولت دادند به مقام والای انسان های شایسته، خصوصاً معلمان بسیار اهمیت می دادند تا جائیکه برای اسیران جنگی خصوصاً دانشمندان و معلمان جایگاه ویژه‌ای قائل می شدند و با احترام بسیار با آنها رفتار می کردند و بمنظور آموزش افراد جامعه از دانش و تجربیات آنها بهره مند می شدند. و یکی دیگر از افتخارات پارسیان عدم برده داری بود و این مبین فرهنگ غنی این سرزمین بوده که ارزش های آن توسط معلمان آموزش داده می شد.

ایشان در ادامه گفتند : رسالت معلم انسان سازی و کمال بخشی است و لذا کلید سعادت و شقاوت جامعه در دست معلمان می باشد. بنابراین امروز اولاً، نیاز به معلمان و اساتیدی داریم که واجد شرایط مقام والای معلم باشند ، ثانیاً توجه ویژه به کیفیت زندگی کاری آنان بسیار حائز اهمیت است.
لذا امیدوارم با توجه به شرایط سخت اقتصادی و با عنایت به خط فقر تعریف شده ، توجه ویژه‌ای به معلمان و اساتید این سرزمین کهن و پرگهر شود.
⚜️دکتر عسگری با بیت زیر از اشعار شيخ محمود شبستری در ” گلشن راز “به سخنان خود پایان داد:
چو قاف قدرتش دم بر قلم زد
هزاران نقش بر لوح عدم زد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *